GARANTIEPERIODE

Voor onze LED verlichtingsproducten geldt een garantieperiode variërend van 1 tot 5 jaar. Per product staat de garantieperiode gespecificeerd op onze website of in de productbrochure.

Mocht het product binnen deze periode defect raken, dan is dat natuurlijk vervelend, maar het valt onder onze service om dit op een passende manier voor u op te lossen.

Uiteraard geldt de garantie alleen maar voor producten die op correcte wijze zijn geinstalleerd en gebruikt. Raadpleeg de garantievoorwaarden voor alle bepalingen. Hieronder vindt u een beknopte samenvatting.

VOORWAARDEN

Voorwaarden omtrent het gebruik van de producten :

  • De producten dienen onder normale omstandigheden gebruikt te worden.
  • U dient het product op de juiste wijze en conform de installatiehandleiding te installeren. De installatie dient te worden uitegevoerd door een gecertificeerd en vakbekwaam installateur. Neem bij twijfel contact op met onze technische ondersteuning. Defecten ontstaan door onjuiste installatie vallen niet onder de garantie.
  • U dient het product te gebruiken zoals geadviseerd wordt op onze website, informatie op de verpakking en de handleiding. Mocht u meer informatie over het gebruik van het product nodig hebben, neemt u dan contact met ons op.
  • Voor LED producten dient de omgevingstemperatuur tussen de -20°C en +30°C te zijn. De levensduur kan aanzienlijk worden verkort door omsloten armaturen en/of te hoge omgevingstemperaturen.
  • De luchtvochtigheid rondom het armatuur dient onder de 80% te zijn.
  • Er dient minimaal 10mm ruimte te zijn rondom de lamp / het armatuur. Zorg altijd voor voldoende vrije ruimte om de armaturen en zorg ervoor dat de warmtehuishouding van het armatuur niet beperkt wordt.
  • Het product mag maximaal 50.000 keer aan en uit geschakeld worden.
  • De elektrische installatie waarin het product wordt toegepast, is niet onderhevig aan spanningsschommelingen van meer dan 230V +/- 10%
  • De garantieperiode is gebaseerd op een aantal branduren van maximaal 4200 uur/jaar.
  • Armaturen mogen niet worden blootgesteld aan schadelijke gassen/vloeistoffen/dampen etc.

Is uw product binnen de garantietermijn kapotgegaan door een product- of fabricagefout? Dan verzoeken wij u het product door ons te laten beoordelen.

 

BEOORDELING

Is uw product binnen de garantietermijn kapot gegaan door een product- of fabricagefout? Dan verzoeken wij u het product bij ons aan te leveren voor onderzoek. Laat dit ons dan per email aan ons weten. U dient het garantieformulier volledig in te vullen en tezamen met het product te retourneren aan BE-LED.

Wij beoordelen vervolgens of een garantieprocedure zal worden gestart. Als het product kapot is gegaan door verkeerd gebruik, onjuiste installatie, slijtage, externe invloeden of op eigen initiatief uitgevoerde reparaties dan zullen wij de garantieaanvraag afwijzen.

Na beoordeling door onze medewerker zullen wij het product innemen of een retourzending organiseren en een garantieclaim bij de leverancier indienen. Het afhandelen van een garantieclaim kan enkele weken duren en in drukke periodes soms wat langer. Als de klacht onder de garantievoorwaarden valt, zullen we overgaan tot kosteloos herstel of vervanging van het product. Is er geen vervangend product beschikbaar, dan storten wij het aankoopbedrag terug.

Mocht blijken dat een defect niet onder de garantie valt dan zijn de verzendkosten en de herstel- of vervangingskosten voor eigen rekening. BE-LED compenseert geen kosten die gemaakt worden voor het vervangen van een lichtbron of armatuur. Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan installatie werkuren of het huren van een hoogwerker, enz.